10 sfaturi pentru usability și design (de care să ţineţi cont înainte de crearea unui website)

1. O hartă logică


10 sfaturi cu privire la design şi utilitateCu siguranţă ştim că un website trebuie să fie plăcut din punct de vedere vizual, însă mulţi ignoră faptul că e la fel de important ca acesta să aibă o structură logică şi să prezinte utilitate. Chiar înainte de a alege un server sau scrie prima linie de HTML(5), este extrem de important să aveți o imagine clară asupra modului în care doriți ca site-ul să arate și să funcţioneze! Acest lucru este important atât pentru experiența vizitatorilor cât și pentru SEO, Google luând în considerare structura şi conținutul, atunci când evaluează un site.


Aşadar, înainte de a face un website, creaţi o machetă a acestuia, sau "wireframing", după cum spun designerii. Cereţi opinia altor persoane, pentru a vă asigura că aceasta este realizată într-o manieră clară şi intuitivă pentru viitorii vizitatori.

De exemplu, site-ulhttp://aquamaniaks.ucoz.ro/ – are o hartă bine definită, e proiectat pe nevoile utilizatorilor, iar ca şi conţinut are exact informațiile de care aceştia au nevoie.

2. Informațiile afacerii sunt esențiale


Cea mai mare greşeală la crearea unui website este dezvoltarea acestuia în funcţie de ce îşi doreşte o anumită persoană (proprietarul adeseori), nu în funcţie de ce au ceilalţi nevoie. Gândiți-vă la site-urile restaurantelor pe care aţi intrat în ultima perioadă: au muzică pe fundal, un "despre" uriaș, dar veți găsi cu greu meniul, datele de contact sau cum să ajungeţi acolo, adică exact datele de care are nevoie un vizitator.

Fiţi scurt şi la obiect în informațiile publicate, astfel asigurându-vă că oamenii chiar citesc informaţiile pe care le oferiţi - acest lucru a devenit parte din limbajul web: transmite mesajul rapid şi direct.

Pentru fiecare industrie sunt necesare anumite informații, de exemplu în cazul unui studio fotografic - imagini de calitate înaltă plasate pe site, deoarece industria serviciilor se bazează foarte mult pe încrederea consumatorilor. Trebuie subliniată importanţa "dovezii sociale", iar testimonialele din partea clienților, care prezintă satisfacția oferită de produsul dumneavoastră, sunt întotdeauna binevenite.

3. Informații de contact


Da, încă mai există oameni care uită acest detaliu atât de important - nu este suficient ca informaţia să fie acolo - contează şi să fie oferită într-un mod corect.

Astfel, ar trebui să aveți o pagină specială în care să aveţi trecut numărul de telefon, adresa și un formular de contact accesibil - nimic nu este mai frustrant atunci când aveți nevoie de un serviciu și nu puteţi contacta pe nimeni.

Gândiți-vă la ce şi mai ales cum i-ar fi de folos utilizatorului: adresa de e-mail ar trebui să fie scrisă, nu încorporată într-o imagine, astfel încât printr-un singur click aceasta să fie preluată şi să se poată folosi rapid pentru trimiterea unui e-mail. În cazul numărului de telefon e aceeaşi situaţie, cele mai multe smartphone-uri de azi au o funcție "dați click pentru a apela" - iar acest lucru va face viața mai ușoară celor ce doresc "să-și cheltuie banii" la dvs!

4. O navigare clară


Aşa cum o hartă este inutilă fără o legendă, ei bine, şi un website este inutil fără o navigare clară.

Asigurați-vă că folosiți o terminologie clară, ca să nu mai spunem de link-uri evidente și paginile site-ului - Contact, Despre, FAQ (Întrebări și răspunsuri) - oamenii trebuie să ştie unde dau click.

De asemenea, trebuie să vă gândiţi la ceea ce vreţi ca utilizatorii să facă atunci când vă accesează site-ul - astfel, aveţi rolul să vă ghidaţi utilizatorii despre ceea ce vreţi ca oamenii să facă pe website. - transpuneţi-vă obiectivele în butoane/link-uri: "Dați click pentru a deveni un membru - Click pentru a obține o ofertă - Click aici pentru a te înregistra".

Aveţi grijă ca obiectivele să fie clare și evidente. Site-ul de bijuterii - http://www.fantasyhandmade.com/ - apelează la simplitate atât în meniul principal, cât şi în cel lateral, care împarte bijuteriile pe categorii - Accesorii, Cercei, Coliere, Inele, astfel uşurând experienţa utilizatorului și scăzând rata de părăsire a website-ului.

5. Securitate


Dacă veţi vinde online la nivel avansat, atunci trebuie să investiţi în siguranţă sporită. Asigurați un certificat SSL pentru vizitatori, care va cripta datele între dumneavoastră și clienți (numere de card, RG, CPF), precum și orice alte informaţii pe care clienții s-ar putea să fie reticienţi în a le oferi online.

Reputația este totul pe web: asigurați-vă că utilizatorii se simt în siguranţă - căutaţi servicii de încredere pentru a oferi un nivel de securitate acceptabil clienților

Câteva exemple de furnizori de certificate SSL: VeriSign, TrustE, Entrust, GeoTrust.

6. Integrarea cu rețelele sociale


Twitter. Facebook. Tumblr. YouTube. Pinterest. Google+LinkedIn. Instagram. Foursquare.

Există mii de platforme sociale iar dvs ar trebui să încurajaţi prezența acestora în cadrul site-ului! Rețelele sociale sunt o parte esențială pentru marketing și pentru afacerea dvs, aşa că trebuie să vă folosiți de acest lucru.

În plus, acestea vă oferă ajutor în SEO și vă permite menținerea contactul cu clienții dvs, prin alte canale.

Site-ul de divertisment www.2lol.ro adaugă la sfârșitul fiecărei postări link-uri către rețelele sociale majore, astfel încât aceasta poate fi distribuită cu ușurință către acestea.

7. O versiune mobilă


Smartphone-urile și tabletele au preluat deja o mare parte din traficul web, iar acest număr va creşte din ce în ce mai mult, mai ales pentru că aceste dispozitive devin din ce în ce mai ieftine.

Andy Chu, Director motorului de căutare Bing, spune că 70% din căutările pe Mobile intenționează să finalizeze o acțiune clară și imediată. Atunci când oamenii accesează un site de pe dispozitivul mobil atunci intenţia acestuia este clară - să cumpere ceva sau să ajungă undeva.

În cazul în care o persoană caută un restaurant cu ajutorul smartphone-ului, atunci probabilitatea că această persoană vrea cu adevărat să-l viziteze în acel moment este foarte mare, spune Chu. De aceea este de recomandat ca site-ul creat trebuie să poată fi cel puțin vizualizat corespunzător pe un dispozitiv mobil.

"Cu câțiva ani în urmă, a face web design însemna dezvoltarea pentru computere, în timp astăzi se referă la a face design-ul pentru ceva ce are o conexiune la internet"

Soluția o reprezintă proiectarea de tip responsiv, care se adaptează la diferite dispozitive. Dacă doriți doar să rezolvaţi o anumită problemă şi să vă pregătiţi site-ul pentru dispozitivele mobile, puteți utiliza instrumente variate pentru a creea o versiune mobilă a site-ului.

8. FAQ - Întrebări frecvente


Nu știu dacă ați observat, dar oamenii au întotdeauna o mulțime de întrebări.

Astfel, când primiți întrebări sau feedback de la consumatori prin intermediul rețelelor sociale și prin e-mail, cel mai bun lucru este să adăugaţi tot acest conţinut într-o listă cu răspunsuri clare și să creaţi o pagină pe site dedicată acestora. Astfel, optimizaţi timpul personalului ce se ocupă de partea de suport clienți, reducând timpul pierdut prin transmiterea de e-mail-uri astfel încât să primească un răspuns din partea anumitor departamente. În funcţie de afacerea dvs, unele întrebări sunt destul de previzibile - trimiterea de informații, istoria companiei, politicile de returnare și anularea comenzilor, etc.

9. Un hosting bun


Acesta este un lucru extrem de serios, de aceea uCoz oferă un up-time de peste 99% tuturor utilizatorilor, alături de o asistenţă tehnică 24/7 și un timp mediu de răspuns de aproximativ 12 ore.

Un site lent poate creea neplăceri vizitatorului, iar dacă un client se confruntă cu probleme tehnice pe site-ul dvs cu siguranţă acesta nu va reveni şi va pleca spre competiţie.

Cu toate acestea, un parametru mai important decât neplăcerile utilizatorilor cauzate de viteza de încărcare, este creșterea "ratei de respingere" pentru site-ul dvs. Aceasta afectează poziția site-ului în cadrul motoarelor de căutare, deoarece una dintre caracteristicile pe care le evaluează Google o reprezintă timpul de încărcare a site-ului dvs.

Toți cei care au încredere în sistemul uCoz pot să stea liniștiți!

10. Unele elemente pe care le puteți face uitate din website


Niciodată nu subestimaţi efectul pe care-l poate avea simplitatea, aşa că nu trebuie să vă faceţi griji dacă uitaţi de:


Care sunt "must-have"-urile pentru un website? Spuneţi-ne mai jos într-un comentariu!
Comentariul dvs
avatar