Ce tip de font să alegem pentru website
Continuăm și în 2013 seria de materiale care conțin sfaturi legate de aspectele vizuale ale website-urilor și blogurilor cu un articol legat de, poate cel mai important element vizual - tipurile de fonturi/caractere utilizate.
Fontul pe care îl alegeţi pentru website-ul dvs trebuie să ţină cont în primul rând de fontul sau fonturile folosite în cadrul identităţii firmei (siglă, broşuri, etc.). Dacă porneşte de la identitatea offline, ascest lucru nu înseamnă că trebuie neapărat să fie similar cu cel utilizat offline. În mediul online trebuie să aveţi grijă ca fontul ales să poată fi vizualizat corect de utilizatori.

Număr de fonturi
Majoritatea website-urilor folosesc trei fonturi: unul pentru body (paragrafele de text), unul pentru titluri şi unul pentru logo. Uneori logo-ul şi titlurile folosesc acelaşi font, şi alteori titlurile şi paragrafele folosesc acelaşi font. Cel mai bine funcţionează dacă fonturile sunt alese astfel încât să se completeze vizual şi dacă sunt folosite, în măsura posibilităţilor, pe toate materialele firmei care conțin text: site, pliante, bannere online, newsletter, etc. Textul din body este de obicei prezentat foarte clar, cu un font obişnuit şi uşor de citit, în timp ce titlurile şi logo-ul folosesc în cele mai multe cazuri fonturi mai speciale.

Fonturi compatibile
Doar o gamă destul de redusă de fonturi sunt disponibile pe cele mai importante sisteme de operare. Cele mai “sigure” fonturi din punct de vedere al accesibilităţii pentru utilizatorii cu diverse sisteme de operare sunt: Andale Mono, Arial, Arial Black, Comic Sans MS, Courier New, Georgia, Impact, Times New Roman,Trebuchet MS, Verdana, Webdings. Majoritatea laptop-urilor care au instalat Windows au gama de fonturi C: Calibri, Cambria, Candara, Consolas, Constantia, Corbel. Pentru Mac-uri şi iOs, fonturile cele mai des instalate sunt: Helvetica, Futura, Gill Sans, Optima, Baskerville.

Fonturi incompatibile
Având în vedere că de multe ori fonturile “sigure” nu răspund cerinţelor de design sau identitate sau pur şi simplu nu exprimă ce doriți să transmită, veți opta pentru alte variante mai personalizate. Astfel, alegând fonturile respective, este posibil ca acestea să nu fie instalate pe toate calculatoarele și va trebui să folosiţi fie fonturi de rezervă, imagini sau fonturi încorporate.
Fonturi de rezervă – construiţi-vă site-ul astfel încât, dacă utilizatorul nu are instalat fontul specificat, textul să fie afişat utilizând un font asemănător (de ex. Arial în loc de Helvetica)
Text imagine – pur şi simplu faceţi o imagine din textul de pe pagină. Dezavantajul este că roboţii nu pot vedea textul.
Font încorporat - tehnologia de azi permite încorporarea fontului în site astfel încât orice utilizator să-l poată descărca şi folosi. Incovenientul legat de această variantă este acela că poate fi folosită doar pentru fonturile gratuite.

Așadar, alegerea font-ului joacă un rol important în stabilirea aspectului vizual al website-ului și unul absolut esențial atunci când doriți să vă creați un blog, website de știri sau orice proiect în cadrul căruia generarea de conținut original bazat pe text este prioritară.
Comentariul dvs
avatar