Metoda cea mai des întâlnită pentru monetizarea website-ul este prin intermediul reclamelor: vă afiliați la o rețea, primiți codul HTML și îl adăugați pe site-ul dorit. În momentul în care acesta este adăugat și configurat în mod corect, bannerele publicitare vor apărea pe website și veți primi bani pentru click-uri sau vizualizări, în funcție de rețeaua aleasă.

Pe lângă reclame, puteți vinde spațiu editorial pe site-ul dvs, puteți crea postări sponsorizate (advertoriale) sau puteți vinde propriile produse și servicii. În cadrul uCoz toate aceste lucruri sunt permise: nu există o limitare în privința monetizării sau utilizării în scop comercial al site-ului personal.

Audiența - esența afacerii dvs

 

Indiferent de modul în care decideți să vă monetizați site-ul, audiența reprezintă sursa veniturilor. Dacă nu aveți vizitatori pe website, atunci nu va avea cine să vadă reclamele, să dea click pe bannere sau să achiziționeze produsele pe care le comercializați. Asta înseamnă că înainte de a vă gândi la metode de monetizare trebuie să vă creșteți audiența.


Modalitățile prin care puteți face acest lucru reprezintă o întreagă discuție, însă pentru moment mă voi rezuma la elementele cele mai importante: conținut de calitate și diseminare. Adăugați materiale interesante și cititorii vor reveni de fiecare dată. Dezvoltați și promovați site-ul în mod corect iar utilizatorii vor ajunge pe website prin intermediul motoarelor de căutare.


Rețele CPM, CPC, Sisteme de afiliere și altele

Rețelele CPC (cost per click) oferă posibilitatea de monetizare a website-ului prin intermediul click-urilor pe care vizitatorii le fac pe reclamele afișate, iar cele de tip CPM pe mia de vizualizări. Ca dimensiuni, cele mai eficiente formate pentru rețelele CPC sunt cele de dimensiuni mai mari, respectiv de 300x250px, 336x280px și 160x600px La rețelele CPM, pe lângă bannerele anterioare, cele de 728x90 și 120x600 mai oferă rezultatele bune. Mai jos, vă vom prezenta cele mai utilizate rețele pentru a monetiza traficul autohton.

CPM

Rețelele CPM, care plătesc la mia de vizualizări sunt într-o continuă scădere, atât ca număr cât și ca sume platite, de aceea nu vom insista foarte mult asupra acestora. Vom reaminti câteva rețele CPM din străinătate care plătesc trafic românesc, cum ar fi: CPMfun sau Smowtion.

CPC

Una dintre cele mai cunoscute rețele CPC din România este Google Adsense, prin intermediul căreia utilizatorii pot afișa reclame pe site-urile proprii, profitând de avantajul oferit de Google prin afișarea celor relevante pentru vizitatorii site-ului. De obicei, procesul de integrare este destul de simplu iar mai multe detalii despre aceasta puteți afla chiar aici. Later edit: pentru a vă putea înscrie website-ul în Adsense trebuie să aveți un domeniu principal de tipul nume.ro/com/eu și nu subdomeniu de tipul nume.ucoz.ro.

Bursa de reclamă este o rețea CPC românească ce oferă posibilitatea publisher-ului un sistem interesant prin care poate să-și monetizeze website-urile, format din două componente principale. Astfel, pentru început trebuie să vă definiți zonele și dimensiunile bannerelor pe care le veți afișa. Apoi, aveți de ales între sistemul de tip BEX, prin intermediul căruia puteți afișa reclamele și încasa câștigurile în funcție de prețul la care se licitează un EURO de tip BEX în cadrul bursei și sistemul clasic, prin care se oferă un cost per click standard. De obicei, este recomandat să se utilizeze sistemul clasic și să se folosească BEX-ul ca și backup, în cazul în care nu există campanii curente, deoarece prețul CPC în sistemul clasic este, de obicei mai mare. Pentru a câștiga bani din afișarea reclamelor pe website-ul propriu, trebuie să vă înregistrați în sistem ca și Publisher.

Etarget o rețea CPC ce reprezintă o alternativă solidă la Google Adsense și bine localizată în România. Deși nu oferă un cost la fel de bun ca Google Adsense la nivel de CPC, Etarget plătește Publisher-ul la minim 50 de RON spre deosebite de 80$ la Google și oferă în același o varietate mare a bannerelor ce pot fi utilizate.

Afilierea

Aceasta este o metodă prin care deținătorul unui website poate câștiga un comision dintr-o vânzare efectivă, promovând serviciile și produsele altor companii, denumite Advertiseri. Spre deosebire de CPC, click-ul nu mai este recompensat, ci acțiunea rezultată din urma acestuia, respectiv vânzarea efectivă.

De exemplu, în cadrul sistemului de afiliere uCoz, fiecare utilizator primește câte 0.5$ pentru fiecare utilizator înregistrat prin intermediul site-ului și până la 20% din valoarea plăților pe care acesta le face pentru serviciile permium achiziționate. Mai multe detalii referitoare la utilizarea acestuia se găsesc la acest link.


O importantă platformă de afiliere pe care o recomandăm este 2parale (care este prima și cea mai mare rețea de afiliere din România). Momentan sunt peste 38.000 de afiliați înregistrați, iar în rețea există sute de campanii din care puteți alege. Nivelul comisionului oferit diferă de la companie la companie, și poate fi unul fix sau variabil. Pentru că există un număr semnificativ de campanii, domeniile existente sunt și ele numeroase, de la îmbrăcăminte și electronice până la asigurări și home-deco. Pentru a înțelege mai bine cum funcționează platforma de afiliere a celor de la 2parale, vă invită, să dați click aici și să vedeți acest video de prezentare.
O altă variantă populară pentru traficul românesc este Emag profit share. Cel mai mare magazin de electronice și IT&C din România cu o cotă de piață de peste 70% oferă și comisioane rezonabile celor care doresc să-i promoveze produsele, între 1 și 10%, iar plata acestora este efectuată la 10 zile. Ca recomandare generală, este bine să mergeți pe sistemele de tip afiliere în cazul existenței unui conținut apropiat pe website cu cel al advertiserului promovat.


Pregătirea site-ului personal pentru afișarea reclamelor

uCoz oferă instrumente ce sunt ușor de utilizat, dar și de personalizat: puteți adăuga codul HTML al rețelei afiliate prin intermediul Constructorului și a secțiunilor laterale. Acestea vă permit să faceți acest lucru fără a modifica codul HTML al site-ului. În același timp aveți acces complet la codul HTML al paginii, dacă doriți mai mult control, dar și libertate de personalizare.

Astăzi v-am vorbit despre una dintre modalitățile de bază pentru monetizarea website-ului personal: reclamele. Acum, aveți un punct de plecare pentru a începe să câștigați bani din site-ul dvs și cum îl puteți configura în această privință. Pe viitor vom mai vorbi despre reclame și alte modalități de monetizare.


Sperăm că v-am oferit informații utile pentru monetizarea website-urilor create, iar acum vă provocăm să ne spuneți: voi ce metode utilizați pentru monetizarea traficului?

15 Comentarii
avatar
0
1 Adrian • 21:18, 26 Februarie 2015
Felicitari pentru articol!
avatar
0
2 Raver • 08:28, 27 Februarie 2015
Mulțumim Adrian! Ca de obicei, sperăm să fie cât mai util cititorilor fideli ai știrilor ucoz smile
avatar
0
3 10 • 12:08, 06 Martie 2015
Si pana la urma cum se fac bani cu ajutorul unui website uCoz? Din ceea ce am citit, ai prezentat doar cateva metode de monetizare, atat. Nu si cum sa faci bani dintr-un website. Parerea mea, titlul trebuie modificat, ceva mai potrivit cu contentul de aici.
avatar
0
4 Raver • 19:29, 08 Martie 2015
Am expus doar metodele generale prin care poate fi monetizat traficul românesc, pe orice website creat în uCoz (șo nu numai). Dacă mai ai și alte propuneri de metode, te rog să le lași într-un comentariu, mai jos. Mulțumesc!
avatar
0
5 Victor • 14:45, 13 Martie 2015
Multumim pentru informatie !
avatar
0
6 admin6134 • 15:13, 13 Martie 2015
Adrian, tu de ce nu faci bani pe site? sau inca nu ai vizitatori indeajuns?
avatar
0
7 DjAlin • 19:39, 13 Martie 2015
pai si pe site-ul meu cum pot sa pun asemenea contor care sa imi poata aduce ceva bani?
avatar
0
9 Raver • 14:40, 17 Martie 2015
După ce îți faci cont pe oricare dintre rețelele respective, obții codul banner-ului pe care dorești să îl afișezi pe website-ul tău, la dimensiunile dorite. Apoi, creezi un block în cadrul website-ului și inserezi acolo codul primit. Detalii despre aceasta și în discuția de aici (click).
avatar
0
8 tatuaj • 11:09, 14 Martie 2015
eu nu am nimic cu nimeni dar varianta asta e cam scazuta pentru ca pui banerul omul da clik da , intra vede si poate nu cumppara atunci intra dupa tine minte sau noteaza situ si eu ce mai cistig ...cuc experienta dar cel cu magazinu online sau ce o fi el chistiga...
avatar
0
10 Felicia • 15:16, 17 Martie 2015
Statistic vorbind, majoritatea vizitatorilor dau click pe o reclamă, dacă le place ceea ce văd acolo iar dacă rețelele există, înseamnă că sistemul funcționează. Oricum, faptul că un utilizator nu dă click e un risc mic, pe care și-l asumă orice Advertiser. Mai bine câștigi mult și pierzi puțin decât să câștigi deloc smile
avatar
0
11 AndreiMp3 • 17:52, 03 Aprilie 2015
@tatuaj automat cand cineva da click pe reclama ta ramane timp de o luna sau doua (depinde de programul de afiliere) cookie - adica potentialul cumparator nu doreste sa cumpere astazi, ci vrea sa cumpere peste o saptamana acel produs pe care a dat click de pe site-ul tau, ei bine prin cookie vanzarea va fi inregistrata ca fiind provenita datorita tie, prin urmare vei primi un mic comision - in general de la 3% din valoarea produsului pana la 15 % , dar aceste valori pot varia! biggrin
avatar
0
12 Marian • 02:29, 11 Iulie 2015
O alta varianta de a face bani cu site-ul:
- Pleci de pe uCoz si alegi alt CMS
(glumesc)
avatar
0
13 Raver • 11:06, 11 Iulie 2015
@Marian sperăm că oferim utilizatorilor tot ceea ce au nevoie în cadrul uCoz pentru a-și dezvolta cu succes proiectele. Dacă ai sugestii sau păreri argumentate, le așteptăm cu mare interes!
avatar
0
14 tina • 20:56, 04 Ianuarie 2016
Felicitari pentru articol, de mare ajutor.
avatar
0
15 Felicia • 20:18, 07 Ianuarie 2016
Îți mulțumim și ne bucurăm că îți este de folos.
Comentariul dvs
avatar