Despre Uptime și situații neprevăzute
Сайт и его UpTime

Acest articol constituie o prima parte dintr-o serie de articole care vizează o zonă importantă, care ne privește pe toți, în activitatea noastră online. Astfel, vom încerca să analizăm posibilele motive pentru inaccesibilitatea parțială sau completă a website-urilor, incluzând ping-urile cu nivel ridicat, supraîncărcarea, blocarea, etc.

Ce este DDoS? De ce fac greșeli dezvoltatorii? Cum se pot proteja website-urile?

Vom încerca să utilizăm un limbaj cât mai acceisibil și non-tehnic, astfel încât prezentarea să fie pe înțelesul tuturor utilizatorilor, indiferent de cunoștințele acestora. Așadar, vă invităm să trecem la subiect!


Unul dintre cei mai importanți parametri ai unui website este Uptime-ul. Acesta reprezintă perioada de operare continuă (accesibilitate) a unui website online. Ca regulă, acesta este reprezentat procentual, adică raportul dintre perioada de disponibilitate a site-ului și perioada de timp actuală (o zi, o lună, un an…). De obicei veți întâlni numere precum 99%, 99.99% sau chiar 99.(9)%, pentru că nimeni nu îndrăznește să ofere 100% - există mult prea mulți factori ce pot determina nefuncționalitatea unui website, de la un șofer beat al unui excavator până la un dezastru natural.


Mai departe vă invităm să ne concentrăm pe lucrurile esențiale, astfel încât să vedeți mai clar scopul acestui articol.


Bineînțeles, nu ne dorim să existe situația în care oricare din componentele noastre de ordin tehnic să fie inaccesibile, chiar și pentru câteva minute. Cu siguranță acest lucru ne afectează în mod direct - avem de câștigat doar dacă totul este complet funcțional iar atunci când ceva nu este la parametri normali, noi suportăm consecințele create. Chiar dacă un cont este unul plătit, noi utilizăm un număr ridicat de resurse suplimentare și implicăm toate variantele posibile pentru a rezolva problema cât mai repede posibil. Practic, investim bani reali pentru orice tip de compensații și pierdem cel mai important element - unul intangibil și anume loialitatea clienților noștri. Astfel, este în interesul și scopul nostru să prevenim apariția acestor tipuri de situații pe viitor.
Și, bineînțeles, această responsabilitate nu o are doar uCoz, ci și alți furnizori de servicii web sau de găzduire.


Unele exemple:


  • 14 August 2003, pană de curent în partea de Nord-Est a Americii de Nord: 40 milioane de cetățeni americani și 10 milioane de canadieni nu au avut curent electric pentru aproximativ 30 de minute;
  • 11 August 2008,, gmail: peste 100 000 000 de utilizatori nu și-au putut folosi serviciul Google mail pentru 2 ore din cauza unei defecțiuni al unui software;
  • 1 Aprilie2009., uCoz: după actualizarea globală a sistemului, website-urile utilizatorilor nu au fost accesibile timp de 3 zile, pentru diferite perioade de timp;
  • 21 Aprilie 2011 г., Amazon:o întrerupere majoră a serviciului de cloud din cauza unei configurări incorecte a echipamentului de rețea; acest lucru a determinat și nefuncționalitatea unor website-uri populare ce utilizează serviciile de cloud ale Amazon, cum ar fi Netflix, Zynga, Foursquare, Quora și Reddit; timp de nefuncționare: de la 12 ore până la 4 zile;
  • 18-22 Martie 2013 г spamhaus: cel mai mare atac DDoS din istoria Internetului (de până la 300 Gbit/s) a fost direcționat către Spamhaus; acesta a afectat, de asemenea, funcționarea principalilor operatori.

Există numeroase exemple, deoarece în fiecare zi există ceva ce merge prost - diferența este făcută de amploarea acestora. Cu singuranță se poate scrie o carte cu privire la fiecare din aceste cazuri: ce resurse au fost utilizate pentru rezolvarea problemelor, ce decizii de urgență au fost luate (atât cele corecte, cât și cele greșite), ce a fost făcut pentru a preveni situații asemănătoare pe viitor. Fiecare cădere (defecțiune) este un test care, dacă nu te omoară, te face mai puternic.


Următoarele postări vor fi structurate după cele mai frecvente motive pentru apariția defecțiunilor. Vom încerca să le descriem și să prezentăm variantele existente de protecție:

  1. DDoS
  2. Infrastructura și factorul uman
  3. Putere și lege
  4. Protecție și diagnosticare


Un week-end plăcut!
Comentariul dvs
avatar