Punctele cheie din evaluarea unui CMS
Când alegem un CMS (Content Management System sau Sistem de Administrare al Conținutului), trebuie să avem în vedere mai multe criterii printre care: cerințele de sistem, securitatea, asistenţa, performanţa, administrare, inter-operabilitate, flexibilitatea şi aplicațiile incluse. Fiecare dintre aceste criterii sunt caracterizate prin câteva caracteristici şi opțiuni, pe care le oferă CMS-ul. Astfel, poate cel mai important criteriu care trebuie avut în vedere la alegerea acestuia este comunitatea şi asistenţa, care înglobează:

Asistenţa online – E important să aveți la îndemână o modalitate simplă şi rapidă de comunicare cu echipa tehnică a CMS-ului pentru că orice dificultăţi ați întâmpina să poată fi rezolvate în timp util. În cazul uCoz, există asistență tehnică în limba română, care oferă un timp de răspuns ce variază între 24 și 48 de ore.

Forum public – Pe un astfel de forum găsiți de cele mai multe ori răspunsuri şi soluții la cele mai frecvente situații care pot să apară în utilizarea CMS-ului. Găsiți de asemenea şi teme, script-uri sau aplicații gratuite create de membrii forum-ului, ori link-uri către astfel de resurse. E important să aveți acces la un astfel de forum ce reunește într-un singur loc informații şi resurse, pentru că astfel nu mai este nevoie să căutați pe Internet, economisind timp. De exemplu, în cazul uCoz, puteți găsi suport și susținere pe Forum-ul în limba română. De cele mai multe ori, este esențial să existe o comunitate care să vorbească aceeași limbă pentru că, de exemplu, limba engleză nu este accesibilă tuturor. uCoz este unul dintre puținele CMS-uri care oferă atât suport precum și este susținut de a comunitate activă în limba română.

Comunitate de dezvoltatori – O comunitate existentă în jurul CMS-ului vă oferă posibilitatea de a obţine idei, sfaturi şi ajutor de la alți utilizatori ai CMS-ului care s-au întâlnit cu problemele dvs. În același timp, o astfel de comunitate asigură feedback direct şi permanent, contribuind la dezvoltarea continuă a CMS-ului pe baza necesităţilor comunităţii. În cadrul uCoz, acest lucru se face prin intermediul Forum-ului, care servește și ca interfață de comunicare între utilizatori și dezvoltatori. De exemplu, ultimul Modul lansat, cel Video, a fost dezvoltat în directă colaborare cu utilizatorii care, de multe ori sunt chiar dezvoltatori.

Manuale şi tutoriale – O altă sursă utilă, este accesul la manuale şi tutoriale de utilizare a CMS-ului. Dacă este pentru prima dată când folosiți CMS-ul respectiv şi nu sunteți foarte familiarizat nici cu limbajele de programare, manualele şi tutorialele vă vor fi de mare ajutor. În cazul uCoz, tutorialele pot fi găsite pe Forum, iar instrucțiunile de utilizare ale sistemului pot fi găsite într-un manual complet în limba engleză, care poate fi descărcat de aici. În plus, o variantă completă a manualului în limba română, va fi disponibilă până la sfârșitul acestui an.

Hosting – Hosting integrat cu CMS-ul vă simplifică munca, pentru că tot ce ţine de website-ul dvs se află într-un singur loc. Mai mult, în cazul găzduirii incluse nu trebuie să vă faceți griji cu privire la actualizările sistemului, pentru că acestea au loc periodic și se fac automat de către dezvoltatorii CMS-ului.

Aceste elemente variază ca importanță în evaluarea unui CMS, în funcție de nivelul de cunoștințe în programare, pentru webmasteri diferiți. Astfel, fiecare dintre acestea poate fi de la util sau de dorit şi până la indispensabil.
Comentariul dvs
avatar